نشست مشترک رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شد. محمد قمی در دیدار با حجت الاسلام علی کمساری در باره همکاری مشترک به تبادل نظر پرداخت.
به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، نشست مشترک رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شد. حجت الاسلام محمد قمی در دیدار با حجت الاسلام علی کمساری در باره همکاری مشترک به تبادل نظر پرداخت.
در ابتدا این نشست که در سالن جلسات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) و با حضور معاونین و مدیران دو سازمان برگزار شد، رئیس مؤسسه به تشریح فعالیتهای بخشهای مختلف مؤسسه پرداخت و گفت: مؤسسه در سه دهه از فعالیتهای خود دستاوردهای بزرگی در زمینههای مختلف از جمله علمی، تحقیقی و پژوهشی داشته و موفق شد بیش از نهصد عنوان کتاب در زمینههای مختلف منتشر کند.
کمساری با اشاره به اهمیت عملکرد منسجم همه دستگاههای مسؤول فرهنگی در کشور در پاسداشت اندیشه حضرت امام تصریح کرد: موضوع حراست از اندیشه حضرت امام، منحصر به مؤسسه نبوده و همه دستگاههای فرهنگی مسؤولیت دارند تا در جهت حفظ آرمانهای امام راحل گام بردارند.
افزایش حجم تخریب و شبهه پراکنی دشمن در حوزه اندیشه امام
وی گفت: متأسفانه امروز شاهدیم که بیشترین تخریب و شبههپراکنی از ناحیه دشمن در حوزه اندیشه حضرت امام انجام میشود؛ و همانگونه که مقام معظم رهبری در مراسم چهارده خرداد امسال فرمودند، دشمنان نسل جوان را نشانه گرفتهاند که خاطره تاریخیاش نسبت به امام و انقلاب را کمرنگ کنند. وی افزود: اصلیترین مخاطب «موضوع جهاد تبیین» حضرت امام است؛ چراکه حجم تخریب و هجمهای که نسبت به حضرت امام وارد میشود، بالاتر از انتظار است. کمساری با اشاره به شروع به کار «واحد رصد» در مؤسسه تصریح کرد: هدف اصلی «واحد رصد» شناسایی شبهات و سوالات پیرامون حضرت امام و پاسخگویی به موقع آنهاست.
رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) با اشاره به اهمیت همکاری نهاد سازمان تبلیغات اسلامی در پیشبرد این هدف افزود: طبیعتاً یکی از دستگاههای اصلی که میتواند در حوزه فرهنگی و تبلیغی کمک شایانی به مؤسسه انجام دهد، سازمان تبلیغات اسلامی است. وی افزود: نکته جالب این است که حضرت امام در صحیفه امام ۳۵۸ بار از کلمه «تبلیغ» استفاده کردهاند، ۷۲ بار از «تبلیغات اسلامی و دینی»، و ۱۰۶۸ بار هم به کلمه «تبلیغات» اشاره فرمودهاند که نشان میدهد چقدر به موضوع اهمیت میدادند؛ و لذا سازمان تبلیغات، شورای عالی تبلیغات، دفتر تبلیغات را ایجاد کردند. امام میفرمایند: تبلیغ برندهترین سلاحهاست.
کمساری وجود خط کشیهای سیاسی و جناحی برای ترویج اندیشه حضرت امام را برای کشور مخرب دانسته و گفت: شرایط به گونهای است که زمان برای خطکشیهای سلیقهای نداریم؛ ما مجاز نبوده و نیستیم که دستهبندی و طبقهبندی سیاسی و جناحی داشته باشیم. مجموعه ما متعلق به نظام و امام امت است و با این رویکرد به دفاع از اندیشه حضرت امام میپردازیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طبیعتاً ظرفیتهای فرهنگی، هنری و رسانهای موفق و بزرگی که در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی است میتواند کمک شایانی به ترویج اندیشه نورانی حضرت امام کند.
امام اصل و ریشه همه خوبیهاست
حجت الاسلام محمد قمی نیز در این نشست با اشاره به شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری امام اصل و ریشه همه خوبیهاست؛ این نظام و شجره طیبه انقلاب به برکت عظمت وجودی امام راحل شکل گرفت و همه نهادهای فرهنگی مکلف به حراست از آن هستند. امام نعیمی بود که خداوند عالم همه ما را مواخذه خواهد کرد که با این نعمت بزرگ الهی چه کردیم.
حجت الاسلام قمی گفت: باید به دور از دعواهای سیاسی به موضوع امام پرداخت و هر فرد و نهادی چه اصلاحطلب، چه اعتدالیون و چه اصولگرا در راه ترویج اندیشه امام گاه بردارد، باید با آنها همکاری کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امام باور قوی نسبت به جوانان داشت و هنگامی که خبرنگاری قبل از انقلاب به امام میگوید شما سالهاست که ایران نبودهاید و این نسل جدی را نمیشناسید. امام فرمودند من جوانان ایرانی را بهتر از همه میشناسم و واقعاً معلوم شد که این طور بود. سبک زندگی امام باید به نسل جوان و نوجوان آموزش داده شود و آنها باید دریافت ملموس و محسوس پیدا کند. با استفاده از ابزارهای نوین مانند انیمیشن باید تصویری درست از امام ارائه شود و اگر غفلت کنیم فرزندانمان تصویری از امام خواهند داشت که دشمنانمان خواستهاند.
مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد یک موهبت و فرصت مناسب برای تبلیغ حضرت امام
حجت الاسلام محمد قمی گفت: گرچه در مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام زحمات تخصصی فراوانی در سالهای گذشته کشیده شد اما این فعالیتها کافی نیست؛ و ژرفکاوی در زمینه تحقیق و پژوهش درباره حضرت امام، شخصیت و مکتب ایشان امری ضروری است و سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی کامل برای همافزایی فعالیتها دارد؛ و تلاش برای ترویج سیره و اندیشه امام نقطه پایان ندارد و رصد دائمی وظیفه ماست.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تصریح کرد: اینجا به صورت رسمی اعلام میکنم که ما خودمان را موظف به تبیین مکتب و شخصیت حضرت امام میدانیم؛ و علاوه بر موضوعات تحقیقی و پژوهشی، از همه ابزارها و توانمندیهای سازمان تبلیغات از جمله با استفاده از شبکهها و ظرفیتهای مردمی در جهت ترویج اندیشه امام استفاده خواهیم کرد.
حجت الاسلام محمد قمی در پایان گفت: مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد یک موهبت و فرصت مناسبی برای تبلیغ حضرت امام است و برای برگزاری بهتر آن باید از همین الان برای سال آینده برنامهریزی شود؛ و پیشنهاد میکنم یک ستاد مشترک تشکیل شود؛ اما تبیین مکتب امام نباید منحصر به مراسم ۱۴ خرداد باشد؛ باید از همه ایام از جمله ماه محرم، ایام فاطمیه و هر موسم تبلیغی مکتب امام را تبلیغ کرد. ما خودمان را مدیون و بدهکار امام میدانیم و این نشست فرصت خوبی را فراهم کرد که بیش از پیش به تبلیغ امام بپردازیم و حلاوت این مکتب را به جامعه عرضه کنیم؛ اگر این نشست را فتح باب همافزایی مؤثر و جدی در نظر بگیریم، با افتخار در خدمت هستیم.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد تا در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری با هدف تبیین و ترویج اندیشههای امام به صورت مشارکتی منعقد گردد. حجج اسلام سهرابی معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی و طبیبی رئیس مدرسه علم و عمل، ملانوری معاون پژوهشی مؤسسه و… نیز در این نشست حضور داشتند.
ارسال نظر